Kaip mes atsiradome


Ne kartą girdėjau sakant: „Svajok drąsiai, nes svajonės pildosi“. Tai štai visoms aplinkybės suėjus į tą vienintelį ir nepakartojamą tašką – gimė idėja, o ją realizavus - Mažoji Bendrija „Keturios boružės“.
 Keturios,
nes personalo vadyba, nepriklausomai nuo organizacijos dydžio, susideda iš keturių kertinių procesų: Darbuotojų paieška ir pritraukimas, Veiklos valdymas, Atlygis ir papildomos naudos, bei mano mylimiausias – Personalo procesai ir darbo santykiai. Kaip namas su keturiomis sienomis, taip ir Personalo valdymas – tvirtai ant keturių stulpų.
Boružės, nes turbūt tai vienintelis vabalėlis kurį be baimės galiu paimti į rankas ir jis nuostabiai apsaugo mūsų kieme augančias trešnes nuo kenkėjų, o taip pat, kaip sako mūsų senolių išmintis, tai gero oro, laimės ir meilės pranašas. Gal meilė ir nebus pirmas žodis pagalvojus apie verslą, bet dažnu atveju jame dirbantieji myli ir savo įmonę, ir darbą kurį daro ;)

 Jei būtų lengva sukurti ir valdyti verslą, turbūt verslininkais būtume visi. Tokiems žingsniams reikia aplinkybių, palaikymo ir spyrio. 16+ metų darbo patirtis privačiame versle, didžiulis patirčių ir žinių bagažas, vienai bendrovei tapo per didelis, o ir mano noras sužinoti ir išmokti daugiau, auga „kaip ant mielių“. Jaučiau, kad savo potencialo neišnaudoju. Pandemijos metai parodė, kiek daug dar esame neišbandę ir kokie vis dėlto esame lankstūs.

 Kiekvienas verslininkas nori rezultato čia ir dabar. O verslo aplinka yra tokia greita ir konkurencinga, kad jei kažko nepamatysi, užsimerksi ar neskirsi dėmesio ir lėšų - liksi stovėti vietoje. Lengviausiai prie kintančios aplinkos prisitaiko startuoliai, nes jų komandos yra nedidelės, visi yra labai motyvuoti ir tiksliai žino, kas už ką yra atsakingas. O didžiausius iššūkius turi įmonės, kurios auga iš mažos į vidutines ar iš vidutinių į dideles.

 Kiekviena organizacija, iškopusi iš startuolio stadijos, prieis etapą, kai tik žodinio susitarimo nebepakanka. Turi atsirasti rašytiniai procesai, tvarkos, instrukcijos. Tačiau, kaip dažnai pasitaiko, mes kuriame verslą, visko reikia čia ir dabar, tuomet formuojasi praktika, o jau su tomis tvarkomis ir procesais kaip nors. Viena blogiausių situacijų, kai organizacijos tvarkos ir reali praktika gyvena du atskirus gyvenimus ir vieną dieną tai gali skaudžiai apkartinti įmonės veiklą.

 Gal ką nors ir nustebinsiu, bet noriu, kad Jūs, kaip ir aš, pamatytumėte kitą personalo administravimo pusę. Noriu, kad pareiginiuose nuostatuose išnyktų sakinys: „ir kiti tiesioginio vadovo pavesti darbai“. Noriu, kad tarnybinis pranešimas būtų suprantamas, kaip tobulėjimo ir atliekamo darbo gerinimo veiksmas. Mano siekis – padėti identifikuoti galimas grėsmes ir rasti sprendimą, kad Jūsų turimi procesai ir tvarkos negyventų atskiro gyvenimo, bet dirbtų Jūsų žmonėms ir padėtų augti Jūsų verslui!

Kuriu Jums ir Jūsų žmonėms,
Jolita